Základní škola a Mateřská škola
v Rapšachu

Domů
Nahoru


2002/2003 - II. část


31.1. a 3. – 7.2. si děti užívaly zaslouženého volna – jednodenní pololetní prázdniny se jim spojily s jarními.
22.2. se uskutečnil již tradiční dětský maškarní karneval. Sála Disco 2000 Rapšach se postupně zaplnil pestrým rejem masek a DJ Vašek jejich dovádění umocnil rytmy hudby let 60. – třetího milénia. Karneval pořádal místní TOM „Práčata“ ve spolupráci se základní školou.
Na pomyslném předváděcím molu se představilo velké množství ve smyslu fantazie a vtipu spojených s nezbytnou šikovností a tvůrčí invencí masek.
Svět zvířátek a hmyzu zastupovaly roztomilé kočičky – jedna z nich měla košík plný myší –  a nebojácné myšky-myšičky. Okolo nich pobíhaly (a tu a tam i poletovaly) berušky s opravdovými sedmi tečkami. Exotické dálavy reprezentoval statný jaguárek a hlubiny mořské jedna malá chobotnice, která na svou kořist číhala ve změti mořských řas. A nad tím vším kralovala večerní obloha a symbol její moci – královna noci.
Neméně početné bylo zosobnění pohádkových postav a hrdinů různých příběhů a legend. Potkali jsme tu moudrou čarodějku Dobrodějku a jejího vzdáleného příbuzného – čarodějského Mistra a jeho učně. Košíčkem pohupovala Červená „kazajka“ Karkulka a z vodních světů nás modravým leskem kadeří vábila víla. Po parketu lehce poskakovala víla Amálka a princezny za všech koutů světa se načančaly, aby se zalíbily princům, kteří ovšem tentokrát nepřišli! Andílci kynuli pravicí dvěma originálním venkovským balíkům a Spajdrmen to vše sledoval z výšin discopódia. Tu a tam nás vylekal strašlivě červený Luciper Belzebub z pekel pekelných, ale svůdné tanečnice Esmeraldy uklidnily ve víru tance jeho choutky ohňové.
Zavítal mezi nás vysloužilý voják, který snad bojoval v oné velké válce, ale přítomnost dvou bohatých šejků od ropných polí snad svědčila i o jiných bojích. Bohatá selka z gruntu s mnoha korci polí a pan starý uvítali chlebem a solí indiánské poselstvo: náčelníka zvaného Velký luk a jeho dcery Čekání na déšť a Vycházející luna. Velmi rozvážně se tu také procházel kalendář za rok 2002 a své umění nejen klasické nám ve víru moderního tance předvedla malá usměvavá baletka – prý putuje k labutímu jezeru.
Na několik minut přerušili skotačení masek hoši z našich škol a ukázali nám, jak se tančí break dance a šlo jim to –  až se tajil dech!
A nejen tancem se masky bavily. Také si mohly zasoutěžit jako jednotlivci nebo spolupracující týmy. Ti nejmenší krmili míčky velkou pusu ještě většího panáka anebo foukali pírko do dálky. A ti větší sbírali diamanty bosou nožkou, chodili bažinou tak, aby v ní neutonuli anebo si skočili „čtvrtkový“ tanec až do vítězného páru.
A komu vyhládlo, koupil si perníček z dílny Anny Novákové a jejího kroužku dovedných rukou (a to nejen dětí, ale i paní učitelek). Nabídka byla tuze pestrá! Autíčka, budík, veverky, slepičky, kočárky, panenky, rybky, sluníčka, motýlci, pantoflík, hrušky, jablíčka, berušky, miminka a mnoho dalších.
Všechny masky byly vyhodnoceny a oceněny velkým sladkým perníkovým srdcem.

         


27.2. se naši žáci z 1.– 4. třídy vypravili do Třeboně na setkání s Múzou ze světa pohádek. Kongresové a kulturní centrum Roháč pro ně uvedlo představení Karlovarského hudebního divadla „O Kvítkovi a Vítkovi“.
3.3. navštívili příznivci kumštu komediálního a herce Karla Rodena pod vedením p. uč. Pavlíny Křížové představení „Velkolepý paroháč“ v podání souboru Divadla v Dlouhé v prostorách Divadla Komedie.
Z kritiky Z. A. Tichého vyplývá, že „Rodenův výkon lze shrnout jediným slovem, vypůjčeným z názvu inscenace: velkolepý. Jeho Bruno, překypující zprvu bujností mladého býčka, se stává vysušenou troskou sžíranou monstrózní podezřívavostí. Jízlivým hlasem splétá pavučinu absurdního stihomamu a v mrtvolném obličeji planou jeho policajtsky záludné oči...“
Groteskní fraška belgického dramatika Fernanda Crommelyncka přinesla již při svém prvním uvedení v roce 1920 v Paříži svému autorovi triumfální úspěch. S provokativní otevřeností líčí postupnou destrukci původně idylického milostného vztahu, ukazuje lásku jako zdroj štěstí i trýznivého utrpení.
Karel Roden získal za roli Bruna Cenu Alfreda Radoka za mužský herecký výkon.
13.3. se naši nejúspěšnější recitátoři z I. stupně zúčastnili pod vedením p. uč. Olgy Imrichové okresního kola recitační soutěže, která se uskutečnila v nových prostorách Městské knihovny v Jindřichově Hradci.
V I. kategorii (1. – 3. třída) naši školu reprezentovala Linda Šebestová (3. třída). Porotě a publiku přednesla verše o tom, jak se tráví „Dovolená s Azorem“. Dominik Jiroutek (2. třída) vyprávěl o tom, jak přemítá Modroočko z knihy „Kocour Modroočko“ a za svůj výkon si odnesl palmu vítězství s postupem do krajského kola.
Ve II. kategorii (4. – 5. třída) nás zastupovaly tři žákyně. Andrejka Poláková (4. třída) se představila básní „Jaro“ autorky Marie Tetourové. Šárka Imrichová se podělila o zážitky z malířova putování a přednesla báseň „Šel malíř chudě do světa“ od Jaroslava Seiferta (verše k obrázkům Mikoláše Alše). Lenka Cvrčková (5. třída) nás zavedla na Šumavu a osvětlila všem přítomným, co to je, když se řekne „Turistická příhoda s detektivní zápletkou“.
A protože se blíží jaro (dnes ráno poletuje za okny sníh), připomeňme si alespoň několik veršů od Andrejky: „...Jaro jde dál, nemá stání//Ledový král hlavu sklání.//Jaro jde dál, voní krajem//zlatým deštěm,//blízkým májem...“
 
15.3. byla provedena rekonstrukce školního rozhlasu. Obnovu reprozařízení pod vedením pana ředitele prováděl jeho zástupce a za vydatnou pomoc děkujeme Ondrovi Šikrovi. Spolu s tím jsme dokončili zavěšení ochranných sítí v tělocvičně a upevnění duchen pro skok vysoký.
21.3. jsme se zúčastnili soutěže „Matematický klokan“. Své mozkové závity si rozpálili žáci 4. – 9. třídy a k základu 24 bodů si připočítávali další podle obtížnosti úlohy a jejího správného řešení.
Vítězové jednotlivých kategorií: Klokánek - Lenka Cvrčková - 83 body, Benjamín - Mark Rösler - 73 body, Kadet - Martin Sokolík - 72 body.
22.3. jsme oslavili příchod jara. Následující poutač zval všechny ty, kteří měli chuť slavit s námi. 
Vážení rodiče, sponzoři, přátelé, zájemci a milí žáci!
Základní škola v Rapšachu Vás co nejsrdečněji zve na Vítání jara v sobotu 22.3. 2003 od 14.00 hodin v ZŠ.
A co můžete od akce čekat?
Spolu s dětmi můžete absolvovat tyto akce:
  1. Hrníček – vyrobíte si hrnek z hrnčířské hlíny, který Vám vypálíme a předáme do měsíce po akci.
  2. Perníček – ozdobíte si připravené perníkové srdce, které si odnesete domů.
  3. Uzlíček – naučíte se několik tábornických uzlů.
  4. Košíček – v tělocvičně budete házet míčem na koš.
  5. Prstíček – zopakujete si základy 1. pomoci, zkusíte dýchat do cvičné loutky.
  6. Prográmek – vyrobíte si na počítači vizitku.
  7. Nosíček – budete přenášet ptáka Klobáka.
  8. Mozeček – potrápíte se s hlavolamem.
  9. Nervíček – budete zachraňovat pavoučky.
  10. Buřtíček – na závěr si opečeme vuřty.
Na shledanou s Vámi se těší kolektiv pracovníků ZŠ v Rapšachu.
 
Allen, die mit uns den Frühling begrüßen wollten
Frühlingsfest
Unsere Schule in Rapšach ladet Sie herzlichst zu einem Frühlingsfest ein, das am 22.3. von 14 Uhr im Schulgebäude stattfindet.
Mann kann daran teilnehmen:
  1. Aus dem Töpferten ein Topfchen anzufertigen. Es wird ausgebrannt werden und Ihnen binnen einem Monat übergeben werden.
  2. Ein Lebkuchenherz zu schmucken.
  3. Einige Campingknoten zu lernen.
  4. In der Turnhalle Balle in der Korb einzuwerfen.
  5. Sich an die Erste Hilfe-Grundsatze zu erinnern.
  6. Sich am Computer eine einige Visitenkarten zu machen.
  7. Sich an einem Lauf mit dem Vogel „Klobák“ zu beteiligen.
  8. Sich mit einer Denkaufgabe abzumuhen.
  9. Spinnenchen zu retten.
  10. Und zusammen mit allen Teilnehmern Wurste zu braten.
Unsere Grundschule in Rapšach freut sich auf Sie.
Za reakci na výše uvedené pozvání též pro děti z rakouských přilehlých oblastí velice děkujeme panu Martinu Freytagovi (uvádíme přesné znění „mejlu“):
Vážený pane Snětina,
děkuji za váše hezký plakát, každému líbilo. Propagoval akce u dvě škol a u "Kinderfreunde" (přátelé détí)v Gmundu a Schremsu. Ale bohužel nevím, jestli někdo příjde - myslím od 4 do 8 ale vůbec nevím. Rakušani mi všichni říkají, že musí propagovat akce hodně vpřed (asi 2 měsíce).
Pro kontakty jsou Kinderfreunde v Schremsu asi nejlepší: jsou tam až 1000 dětí všech věků a jsou aktívně i ve volném času (učitelé málokdy).
Její větší akci budou náštěva u "Bears"- to je Baseball-Klub a "Country-Festival“ pro dětí v halě v října.
Doufám že jaro zůstane až do sobotu, s srdečným pozdravem
Martin Freytag
 
A nadešel čas: ve 14.00 hodin se otevřela pomyslná brána našeho vítání jara a první návštěvníci se přišli zaregistrovat (startovní páska a p. uč. Andulka Ticháčková) a začali plnit své úkoly podle svého výběru pořadí.
V šatně tělocvičny („Nervíček“ pod vedením p. uč. Květy Machové) jsme si zalovili pavoučky v lepkavě zeleném či červeném rosolovitém slizu. Po důkladné očistě si každý vyzkoušel své umění hodu na koš („Košíček“ pod dohledem trenérského oka p. uč. Šárky Vrchotové) basketbalovým míčem. V učebně hudebny jsme se pod vedením zkušených instruktorů (p. uč. Jany Přibylové a Ondry Šikra) omotávali – ve zkoušce tábornických uzlů obstáli všichni. Pravé lámání hlav nastalo v říši hlavolamů p. uč. Květy Havlové při skládání obřích krabic velmi důmyslně obarvených – barvy se staly klíčem pro správné řešení. Kratičkou pauzu mohl využít každý zájemce o mlsání originální pizzy z Neapole nebo pravého chodského koláče z autorské dílny p. uč. Pavlíny Křížové. A pochopitelně se podávaly občerstvovací nápoje a to vše za jednotnou cenu 5,- Kč! Po vystoupání do dalších pater jsme si vytvořili originální vizitku v počítačovém království ředitele školy Karla Snětiny a rovnou si ji ve větším množství i vytiskli. Záchrana lidského života na figuríně patřila k plnění dalšího úkolu pod odborným dohledem p. uč. Majky Snětinové a žákyní 8. třídy Elišky Marešové a Janči Kepkové. A vše dle pravidel: umělé dýchání a nepřímá masáž srdce. Jako uklidnění nám posloužilo zdolání slalomu za přítomnosti ptáka Klobáka a jeho „majitelky“ p. uč. Olgy Imrichové. A potom na nás čekalo samé krásné rukamadělání: zdobení perníčků v půdní vestavbě pod cukrářským dohledem p. uč. Andulky Novákové a hnětení hlíny spojené s výrobou hrníčků v dílně p. uč. Ivy Kvapilové. A vzhůru do přírody: v lesíčku u školního hřiště jsme si opékali buřtíčky (hlavní topič p. Vlaďka Šikrová a vedoucí směny p. uč. Martin Kvapil). Okolo 17.00 hodin jsme se začali postupně loučit a těšit se na další vítání (třebas už tohoto léta).
Ještě trochu nenudné statistiky: návštěvníků přišlo na 120, hrníčků bylo vyrobeno  52 kusů, bylo nazdobeno na 100 srdíček, snědeno na 120 buřtů a po 70 koláčcích a na 70 pizz.
Velké poděkování patří všem organizátorům jednotlivých soutěží a jejich asistentům z řad našich současných a bývalých žáků.

29.3. byla završena „dětská“ etapa projektu „Výtvarné řešení středu obce Rapšach“ výstavkou žákovských prací v prostorách zasedací síně Obecního úřadu v Rapšachu.
Téměř měsíční příprava vyvrcholila zpracováním výtvarných návrhů a prostorových modelů. Žáci své představy o budoucím vzhledu své obce vytvářeli pod vedením svých vyučujících ve škole v rámci zvolených aktivit ve vybraných předmětech (zejména výtvarná výchova, pracovní vyučování, volba povolání apod.). Vedle toho se též děti prezentovaly svými díly a dílky vytvořenými doma.
Své představy o změně vzhledu obce, a tedy  zlepšení jejích služeb pro různé věkové kategorie dětí a mládeže, žáci a žákyně „zhmotnili“ ve svých výkresech, malbách, skicách, studiích, technických náčrtcích nebo modelech různých velikostí a formátů. Tématicky se tak zaměřili na různé aspekty využití volného času nejen podle svých představ, ale i s ohledem na širší veřejnost.
 
Obec Rapšach nabídla světu dětské fantazie několik lokalit, které se tak staly středem pozornosti našich malých a mladých architektů (získali jsme mapku dotčených míst s uvedením čísel jednotlivých parcel).
Hlavním prostorem se stala náves obce – zejména prostor mezi prodejnou Jednota, rekonstruovanou restaurací, budovou obecního úřadu, kostelem sv. Zikmunda a chodníkem. Dalším místem se stala travnatá plocha za bytovkou č.p. 88 a její druhou významnou hranicí je požární nádrž. Neméně zajímavou lokalitou je trávník za ústřednou Telecomu, jenž je vymezen též živým plotem. Pozornost si také zaslouží ne vždy zrovna oku lahodící dětské eldorádo za bytovkou č.p. 20. A s tímto prostorem souvisí nabídka dalšího hřiště pro děti za budovou místní zvláštní školy nacházejícího se hned vedle fotbalového hřiště.
V konkrétních miniprojektech – dvourozměrných i ve stylu 3D – se nám představily tyto návrhy:
Multifunkční komplex „Dětský ráj“ – model realizačního týmu 5. třídy, který   zahrnuje prolézačku „zeměkoule“, kolotoč, pískoviště s originálním řešením okrajů s možným využitím jako „překážkové lezení“, bazén, horolezeckou stěnu, ohniště, bludiště ze zakrslých stromků a nezbytný stánek s občerstvením – prodává se zmrzka a lahodné nápoje.
SK8PARK („skejtpark“ na návsi) – model  realizačního týmu ve složení Radim Tománek, Pepa Schreib, Tom Knutelský, Martin Gráf, Martin Kvapil, Lukáš Štěpánek, Petr Čadek, Lenka Pavlačková a Pavlína Vochozková. Hlavní pozornost tým soustředil na vybudování rozsáhlé „agendy“ překážek pro trénink SK8triků, a tedy budování zázemí pro setkávání skejťáků v rámci regionu nebo ČR.
SK8PARK – studie překážek formou kresby nebo náčrtu jako výstup činnosti realizačního týmu ve složení Petr Vochozka, Milan Císař, Martin Prášil, Petr Ferenc, Mark Rosler, Adam Soukup a Ondra Czyž. Především osobní zkušenost mnohých z nich s SK8 vedla k vytváření návrhů, které posloužily i jako inspirace k vybudování modelu SK8parku. Model funboxu a bendže vytvořili Jan Vrba, Láďa Slavík a Ondra Czyž. Model kombinované překážky s „U“ rampou navrhl Milan Císař a Franta Bednář.
Herní plochu „Dětský svět“ zastavěli žáci z povinně volitelného předmětu „Rozšiřující Vv“ různými originálními prolézačkami, houpačkami, „opičí dráhou“, kolotočem, skluzavkou a různými průlezkami.
Letní kino (za ústřednou Telecomu) – model realizační trojky v sestavě Lukáš Oesterreicher, Luboš Sokolík a Pavel Pachta. Tým se soustředil na účelové řešení prostoru hlediště a promítacího plátna a neopomněl na stánek s občerstvením.
Multidiscoclub (u nádrže) – model realizačního týmu ve složení Veronika Bednářová, Simča Šroubová, Aneta Zimmelová, Martin Sokolík a Pavel Novák. Tito teenageři se zaměřili na to, co jim u nás chybí: spojení discotéky s promítáním filmů (pomocí videotechniky) a zároveň řeší využití prostoru pro klubová setkání s hudbou a zajímavými lidmi. Venkovní prostor nabízí příjemné posezení pod slunečníky nebo u ohně.
Multifunkční hřiště (za ZvŠ nebo bytovkou č.p. 20) – model realizačního tandemu v sestavě Petr Kronika a Jan Beníšek. Sportovně založená dvojka chlapců se zamýšlí nad komplexním využitím nabídnutého prostoru, a to zejména pro fotbal, pozemní hokej, basketbal, házenou a také pro přeměnu v zimním období – plocha pro lední dovádění včetně seriózního hraní hokeje.
Šesťáci v hodinách pracovní výchovy soustředili svou pozornost na výtvarné projektování dětského hřiště. I deváťáci se zaměřili na tuto oblast. A tak vznikaly návrhy na vybudování houpaček, horolezecké stěny, věže se skluzavkou a žebříkem (Jiřka Řehořová), hradu pro děti se žíněnkami a schody (Radek Janda), bazénu s fontánou a bludištěm, pískoviště (Pavla Machová, Kamila Tománková), podzemní prolézačky, kostky na prolézání (Radek Janda), SK8překážek (Péťa Ševčíková a Štěpka Kulatá), vlnové,  obloukové a X-prolézačky, sítě k prolézání, (Ondra Doubek, Pavel Bednář, Jan Kadlec), hrazd a přelézací stěny (Lucka Břenková, Jířa Řehořová), osvětlených šplhadel, houpaček a překážek ve tvaru zvířátek s bohatým zázemím okrasných dřevin (Péťa Ševčíková, Štěpka Kulatá), zahrádek, altánku, koníků na pružině, zavěšené pneumatiky, přenosných branek a košů na basket (Pavel Koranda, Petr Ševčík), houpací lavičky, dětské klouzačky (Andrea Blafková, Klára Nyersová, Maruška Demeterová, Anetka Krylová), tenisového kurtu a hřiště pro míčové sporty (Miloš Kolář), trampolíny (Martin Sokolík), rozhledny s točeným schodištěm (Lukáš Oesterreicher), velké skluzavky ve stylu tobogán (Verča Bednářová), výškové lezecké dráhy se strašidelným hradem (Soňa Dohnalová), Lochnesky s houpačkami, šplhadly a slunečníkem (Aneta Zimmelová), obří kočky s prolézačkou, žebříky, houpačkou a labyrintem, komplexu lezeckých prvků (Radim Tománek, Pavel Novák), lanového mostku přes potok (Jan Beníšek), rakety se šplhadly a schody.
Výtvarné nápady našich druháčků  se soustředily na zkrášlení autobusové zastávky (Míša Špimr, Evička Marešová), školní autobus a basketkoše (Marek Makovec), stánek se zmrzkou a bazénem (Míra Sokolík), tobogán (Honzík Pytel), prolézačky a šplhadla (Honzík Ferenc), baskethřiště (Kuba Smita), jezírko se žralokem(?(Lukáš Havel), prolézačku, horolezeckou stěnu, ruské kuželky (Evička Marešová), prolézačky s bazénem a pastvou s koníkem (Monička Trojáková), skluzavku (Honzík Šroub), labyrint a šplhadla (Dominik Jiroutek), víceúčelové hřiště (Zdenda Bárta).
Třeťáci se zaměřili na zlepšení stavu a vybavení dětských hřišť: prolézačky a pískoviště (Martina Vlková), baskethřiště s kolotočem a skluzavkou (Jirka Bumba), altánek s kytičkami (Jitka Kanděrová), venkovní trampolína s doskočištěm (Jitka Kanděrová, Nikolka Ferencová), Oskar hřiště (Ondra Kaňúr), tobogán s prolézačkami (Bára Seidlová), domeček s překážkami (Pavlík Voříšek), altánek s jezírkem a velekolotočem (Martin Ferenc), obří tunel s trampolínou (Kristýnka Janečková), prolézačka končící v bazénu (Pavla Trojáková), velký bazén s květinami (Tom Seidl), areál s bazénem a kolotočem (Pavlína Vávrová), dům s bludištěm (Nikola Střítecká), kolotoč (Marťa Vlková), sportovní hřiště (Monika Závišová), streetbasket (Radek Arenberger), houpačka s pískovištěm (Lenka Zahradníková), velkobazén s minigolfem (Míša Holubová), fotbalové hřiště (Pavel Gábor, Lukáš Schiendl, Míša Svoboda), duhová kluzačka (Mirka Růžičková).
Čtvrťáci se zaměřili nejen na návrhy dětských hřišť, ale i na řešení stavu čekárny autobusových linek: originální překážková dráha (Dominik Špimr), SK8 překážky (Vojta Bednář), domek s průlezkami a houpačkami (Pavlík Tundr), variace na „U“ rampu a baskethřiště (Míša Ševčík), „ptačí“ houpačka s domečkem tvaru muchomůrky (Gabča Kleinová), tenis u tyče a prolézačky (Dáša Bodocká), „psí“ houpačka s průlezkami (Šárka Imrichová), česání švestek u klouzačky (Alenka Sokolíková), „Super Houp“ s multihřištěm (Andrejka Poláková), zastávku s autobusem a mnoha lavičkami k sezení (Alenka Sokolíková), vláček s pískovištěm (Simča Prokešová), lavičky s kolotočem a zmrzkou (Janička Dvořáková), horolezecká skála s ruskými kuželkami (Ivanka Ševčíková), parčík s „ptačími“ houpačkami a krytým pískovištěm (Míša Bednářová), hřiště na basket a fotbal (Eliška Korandová), crossdráha s autíčky (Ondra Kříž).
Jára Kolář se ve své domácí přípravě zaměřil na zvelebení návsi – řádné vyznačení parkoviště pro automobily a autobus a zlepšení stavu místní silnice. Také navrhuje nový zvon do kostelní věže na ruční ovládání.
Dětské hřiště s prolézačkami, houpačkami, domečkem pro hraní a skladování přenosného vybavení – model v provedení Šárky Imrichové. Jako lokalitu si vybrala louku u nádrže.
Občerstvení „U Ústředny“ s ohništěm a veřejným WC – model představuje Adéla Kvapilová, která nabízí propojení služby stravování s dětským koutkem. Na střechu budovy umístila solární článek jako alternativu konvenčním zdrojům energie.
Své umění zpracovávat návrhy na počítači představili také žáci a žákyně 7. – 9. třídy. z jejich „klávesnic“ tak vzešly tyto návrhy: autobusová čekárna – vnější pohled a pohled dovnitř (Lucka Eisenhammerová, Soňa Dohnalová), hřiště (Martin Sokolík), panák (Lukáš Oesterreicher), FUN BOX pro SK8, inline a trial (Luboš Sokolík a Radim Tománek), dětský koutek (Pavel Novák , Pavel Pachta), tenisový kurt (Luboš Vobejda), lezecká stěna (Petr Kronika a Martin Gráf), půdorys minigolfového hřiště (Kája Komárek a Petr Král), hřiště na minigolf s bazénkem (Martina Strnádková a Lucka Placrová), hřiště s bazénkem, kolotočem, houpačkami a altánkem (Hanka Kroniková a Stáňa Prášilová), baseballové hřiště (Ilča Dvořáková a Irča Mrázová), hřiště s minigolfem, pískovištěm a košíkovou (Martin Holý a Pavel Oesterreicher, půdorys hřiště s pískovištěm, kolotočem a altánem (Marcela Benešová), půdorys hřiště s houpačkou, bazénkem, pískovištěm a pingpongovým stolem (Kačka Pachtová, Eliška Beníschková).
 
Výstavy v zasedací síni Obecního úřadu v Rapšachu se v sobotu 29. března 2003 zúčastnilo 89 návštěvníků, převážně rodin soutěžících žáků. Návštěvníci odevzdali celkem 38 anketních lístků, po jejichž vyhodnocení bylo stanoveno pořadí nejlepších prací v jednotlivých kategoriích.
Kategorie KRESBY A MALBY:
1. místo      - HRAD A PŘELÉZACÍ STĚNY – Lucka Břenková a Jiřka Řehořová
2. místo      - U KLOUZAČKY – Alenka Sokolíková
3. místo      - AUTODRÁHA – Ondra Kříž
Kategorie TROJROZMĚRNÉ PROJEKTY:
1. místo      - DĚTSKÝ RÁJ – kolektivní práce žáků 5. třídy
2. místo      - LETNÍ KINO – Lukáš Oesterreicher, Pavel Pachta, Luboš Sokolík
3. místo      - OBČERSTVENÍ „U ÚSTŘEDNY“ – Áda Kvapilová
Kategorie POČÍTAČOVÁ GRAFIKA:
1. místo      - PŮDORYS HŘIŠTĚ – Marcela Benešová
2. místo      - LEZECKÁ STĚNA – Martin Gráf, Petr Kronika
3. místo      - TENISOVÝ KURT – Luboš Vobejda