| |
Charakteristika školy
Základní škola v Rapšachu je
sedmitřídní, na prvním stupni jsou v roce 2013/2014 spojeny 1. + 4. a 2.
+ 3.
+ 5. třída, na druhém stupni je od každého postupného
ročníku zřízena jedna třída. Průměrný počet žáků ve třídě
je 18,33. Ve škole je klidná pracovní atmosféra, i přes problémy s
nemocností a hlavně zástupy za studující kolegyně pracuje škola
pravidelně a bez výkyvů. Vztahy mezi žáky a učiteli jsou přirozené,
oboustranně otevřené. Postupně se daří vyučovat zajímavěji, pro
žáky přitažlivěji, s využitím nové techniky (video, mgf, počítače).
Škola se stává pro mnoho žáků nejen vzdělávací institucí, ale i
místem, kde se dá podnikat spousta zajímavých věcí. |
 |
|
|
Částečně se lepší vztahy mezi žáky, jejich chování vůči sobě. Jsou
samostatnější a zodpovědnější, což se projevuje třeba o přestávkách -
není třeba tak velký dozor, jako dřív. V mimoškolní činnosti je kladem
množství zájmových kroužků a práce dvou turistických oddílů. Děti zaujal
i školní časopis Rapšach Planet, na jehož přípravě a vydávání se
podílejí hlavně žáci 9. třídy. Zlepšila se i informovanost rodičů o
akcích školy. Největším problémem je přetrvávající nezájem části žáků a
jejich rodičů o vzdělávání. Slabá odezva rodičů na práci školy se
projevila i v ukončení práce Rady školy, která "dokonala" právě na
nezájmu rodičů. Po zrušení pololetního a červnového termínu třídních
schůzek (na žádost rodičů!) chybí i pružnější informovanost mezi školou
a rodiči, protože rodiče nevyužívají možnosti navštívit školu a daného
vyučujícího po předchozí domluvě kdykoli. Dalším problémem je
nevyhovující aprobační skladba na druhém stupni i setrvačností
přežívající přístup některých členů učitelského sboru k žákům jako k
nerovnoprávným subjektům. Malá spolupráce mezi I. a II. stupněm vede k
tomu, že se nedaří udržet zájem a chuť k práci při přechodu žáků z I. na
II. stupeň ZŠ. |
|
|

|
Škola byla v uplynulém
roce vybavena patnácti novými
počítači. Postupně se zlepšuje
pracovní prostředí učitelů. Byla vybudována půdní vestavba a škola
rozšířena o 1 učebnu. Pro školní družinu bylo zakoupeno množství
her a hraček, zlepšilo se prostředí družiny. Bylo zhruba dokončeno
školní hřiště. Vázne drobná údržba školní budovy i úklid a údržba
venkovních prostor školy. Nedaří se zajistit (finančně) dvě důležité
akce - výměnu oken a opravu fasády školy,
takže budova postupně chátrá. Díky velké snaze paní starostky a celého OÚ
se ale podařilo zajistit výměnu střešní krytiny, rekonstrukci školní
kuchyně a hygienického zázemí. Školní hřiště nebylo dokončeno v
celém rozsahu. Neproběhla výměna žákovského nábytku a skříní ve
třídách. |
|
|
|
|
|
|