2020/21 - II- část - skola1

Základní škola a Mateřská škola v Rapšachu
Přejít na obsah

2020/21 - II- část

Ze školních kronik > Kroniky od roku 2018/19 > 2020/2021
30. 4. se uskutečnil zážitkový, pohybový a výtvarný workshop O2 Chytrá škola. Na návsi prvňáci a čtvrťáci vytvořili internetovou síť.

30. 4. jsme zveřejnili fotogalerie ze stavění májky a reje čarodějů a čarodějnic v naší Mateřské škole.
FOTOGALERIE ze stavění májky
FOTOGALERIE z čarodějnického reje

30. 4. si naši třeťáci se svou p. tř. uč. Janou Šikrovou užívali slet čarodějnic v učebně a venkovních prostorách u školy. Plnili různé čarodějnické úkoly, tvořili, sportovali a opékali si buřtíky.

29. 4. jsme zveřejnili fotoalbum z probouzení broučků na zahradě Mateřské školy.

28. 4. si naši žáci a žákyně z I. stupně užívali vitamínky z hruštičky a také pokrájené mrkve (zabaleno v eko obalu) v rámci projektu „Ovoce a zelenina do škol“ finančně podporovaného Evropským společenstvím a také obdrželi mléčný výrobek v rámci projektu „Mléko do škol“ finančně podporovaného Evropským společenstvím.

28. 4. – 29. 4. se uskutečnil v rámci online školení O2 Chytré školy dopolední webinář k bezpečnému chování na internetu pro žáky a žákyně 6. + 7. třídy (středa) a 8. + 9. třídy (čtvrtek) od 8.00 – 11.30 hodin s přestávkami. Online výuka v tyto dny pro dané třídy odpadla.

26. 4. jsme zveřejnili fotogalerii z dopolední výuky Aj ve 3. a 4. třídě pod vedením p. uč. Lenky Jáchymové.

22. 4. DEN ZEMĚ
Se třeťáky jsme se minulý týden připravovali na Den Země, který je právě dnes (22.4.). Žáci vymysleli sliby, které dali planetě Zemi. Zkuste se k nim přidat i vy a naší planetě něco slíbit.
Třeba: Posbírám odpadky v přírodě ve svém okolí. Zasadím strom. Budu se více sprchovat místo koupání ve vaně. Vypěstuji si vlastní zeleninu. Budu jíst méně potravin, které k nám cestují přes celý svět. Raději si koupím produkt s méně obaly. Nebudu kupovat zbytečnosti. Budu používat produkty, které nejsou testované na zvířatech.
Klidně připište i své vlastní sliby a nápady.
21. 4. se v odpoledních hodinách uskutečnilo jednání pedagogické rady a následně telefonické nebo online konzultační schůzky rodičů a s vyučujícími.

20. 4. jsme zveřejnili:
Pár fotek z pracovních činností v 1. a 4. třídě, kde jsme tvořili narcisy. A dětem se krásně povedly.

Ve vlastivědě jsme probírali pravěk, tak jsme si se čtvrťáky minulý týden při výtvarce zahráli na pravěké umělce.
12. 4. se uskutečnil zápis do 1. třídy (opět bez účasti dětí).

14. 4. a 21. 4. si naši žáci a žákyně z I. stupně užívali vitamínky z jablíčka a BIO džusíku 100% jablko v rámci projektu „Ovoce a zelenina do škol“ finančně podporovaného Evropským společenstvím a také obdrželi mléčný výrobek v rámci projektu „Mléko do škol“ finančně podporovaného Evropským společenstvím. A sněží…

8. 4. jsme zveřejnili:
Vážení rodiče,
v pondělí 12. dubna se k prezenční výuce vrací 1., 3. a 4. ročník, v distanční výuce pokračuje 2. a 5. ročník. V rámci rotační výuky se role v následujícím týdnu prohodí a prezenčně se bude vzdělávat 2. a 5. ročník, zatímco 1., 3. a 4. zůstanou on-line.
Žáci 9. ročníku, kteří se připravují na přijímací zkoušky, mají možnost docházet na skupinové konzultace.
Účast na prezenční výuce je podmíněna antigenním testováním, které bude probíhat v pondělí a ve čtvrtek ráno v tělocvičně školy. MŠMT připravilo pro žáky návod, jak s antigenním testem zacházet (zveřejněno na webu ZŠ).
Mateřská škola bude po dohodě se zřizovatelem, obcí Rapšach, z personálních důvodů otevřena pro předškolní děti od úterý 13. dubna, a to v běžném režimu. Stejně jako v případě ZŠ bude nutné děti dvakrát týdně testovat v tělocvičně školy. Více informací podají rodičům předškoláků paní učitelky.

8. 4. jsme zveřejnili:
Přátelé, kamarádi!
Všem vám hrozně moc děkuji za účast na III. výzvě TZ. Nakonec se nás zúčastnilo neuvěřitelných 77 účastníků, což bylo 26% z 293 zúčastněných z 31 oddílů z celé republiky!
Obrovské díky! Kája

6. 4. jsme zaznamenali pokles teploty na – 5,6 °C a novou sněhovou nadílku.

5. 4. jsme zveřejnili - Velikonoční pískání
Velikonoční tvoření a pískání ve 3. třídě. Přejeme dodatečně krásné Velikonoce!

28.3. V neděli skončila (Nejen) prázdninová výzva.

Tak poslední - závěrečná tabulka. Děkuji všem za krásnou hru a blahopřeji vítězům! A děkuju i těm, kteří se alespoň zúčastnili, i když nic (kromě diplomu) nevyhráli...
Nezbývá, než se domluvit, jak s odměnami. Jsou v podstatě 2 možnosti:
1. rozvezu vám je (ke komu se dostanu)
2. počkáme na květen, kdy se (snad, možná, třeba) budeme moci sejít na tábořišti, opéci si buřtíky a pokecat...
Pište své názory, podřídíme se většině. Ještě jednou díky!
Kája 😍

Další fotografie a vedea jsou na https://www.facebook.com/groups/756802321938250
21. 3. jsme zveřejnili - Jarní víla Jarmilka
Možná nevíte, že v Rapšachu každoročně přináší jaro víla Jarmilka. A protože to letos s příchodem jara nevypadalo vůbec dobře, museli jsme se vydat Jarmilku hledat sami. A nebylo to vůbec snadné. K úkolům, které nás po cestě čekaly, se přidala ještě babice Zimice, která nám dala pořádně zabrat!🥶 Nakonec jsme ale zjistili, jak to s tou Jarmilkou vlastně je a příští týden už určitě jaro dorazí. To nám věřte!! 🌷😉

21. 3. jsme zveřejnili - Velikonoční slepička
Tak slepička už se plní vajíčkama. A je tu i první obrázek od Kuby Koláře.
19. 3. byly zveřejněny informace k zápisu do ZŠ.

17. 3. se uskutečnil v rámci online školení O2 Chytré školy dopolední webinář Úvod do internetové bezpečnosti pro žáky a žákyně jednotlivých tříd I. stupně (8.40 – 10.35 hodin s přestávkou).

16. 3. jsme zveřejnili: Březen-měsíc knihy. 3. třída
Březen-měsíc knihy. A my, třeťáci, knížky milujeme. A proto jsme si i během distanční výuky našli způsob a přečetli jsme společně už dvě knížky. Minulý týden jsme dočetli knihu Gill Lewisové Leť, Iris, leť, se kterou jsme třikrát týdně po dobu dvou měsíců trávili krásné chvíle. Společně s orlovcem Iris jsme si procvičili nejen český jazyk, ale i matematiku, zeměpis, informatiku.... Vše jsme pak doplnili krásnými obrázky. Třeba vás naše práce navnadí a krásnou knížku plnou divoké přírody a přátelství si také přečtete.
Také jsme se během distanční výuky zapojili do charitativního projektu ČTENÍ POMÁHÁ a společně jsme již přispěli částkou téměř 3000, - Kč. Zkuste to také!!!

15. 3. se naši vyučující zúčastnili dopoledního webináře „Pohyb organizovaného útvaru chodců“ (poučení o bezpečnosti, chůze a přecházení s organizovaným útvarem a bezpečné cestování).

15. 3. byla uzavřena darovací smlouva mezi PRUSA RESEARCH by JOSEF PRUSA a naší školou ohledně 3D tiskárny Original Prusa MINI. DĚKUJEME!!!


15. 3. zrealizovala p. uč. Alena Nedorostová  instalaci jarního hnízda ve venkovních prostorách u bočního vchodu do školy.

9. 3. jsme zveřejnili: vzhledem k mizivému zájmu o stravování v době uzavření škol je školní stravovna 🍲 od čtvrtka 11. března uzavřena a nevaří se. 🚫

8. 3. jsme zveřejnili - Žabičkové prázdniny 3.třídy
Protože v prvouce právě probíráme téma VODA - vodní zdroje v naší krajině, využili jsme jarní prázdniny a vyrazili do terénu. A i když je teprve začátek března, dočkali jsme se i pěkných úlovků.
Abychom přilákali čápy zpět od moře, naučili jsme se žabí písničku a vyzdobili okna papírovými žabkami. A žabky nám pomohly si zopakovat i práci ve Wordu.
Krásné počasí nám pomohlo užít si krásné žabičkové prázdniny.

5. 3. Paní Zima opět nadělovala do sněhobílé peřinky. A mrzne…

4. 3. jsme zveřejnili výsledky výtvarné soutěže ve 2., 4. a 5. třídě.
4. a 5. třída - téma: Zvíře
4.třída:
1. Markus Gunár
2. Jakub Kolář
3. Matyáš Dvořák
5.třída:
1. Pavlína Krátká
2. Renata Vaňátková
3. Kateřina Vaňátková a David Dvořák
2. třída - téma: Pohádka - draci
1. Jaroslav Květ
2. Matěj Kolář a Kateřina Lea Ferencová
3. Jan Kresl
2. 3. jsme zveřejnili:
Nes mě, koníčku, nes
Tentokrát jsme se rozhodli vás potěšit krásnou jihočeskou písničkou Nes mě, koníčku, nes. A protože naši muzikanti jsou i skvělí výtvarníci, přidali jsme k písničce i obrázky. Snad vám písnička udělá radost.

Mateřská škola v únoru 2021 - II. část
Aktivity třídy Motýlků a společné akce s menšími dětmi - hrátky na ledě a se sněhem, poznávání písmenek a barev, vytváření ponorek v moři, vytváření výzdoby na karneval ve školce, výroba masopustních škrabošek a masopustní průvod po školce, pečení masopustních koláčů, hry s hudbou.

28. 2. jsme zveřejnili další fotky z únorové činnosti naší MŠ.

28. 2. jsme zveřejnili fotogalerii z prvních dní (Nejen) Prázninové výzvy. Nechcete se ještě přidat?

27. 2. jsme zveřejnili: od pondělí 1. března bude z důvodu vládního nařízení uzavřena MŠ. Po jarních prázdninách se do lavic nevrátí žádní žáci ZŠ a všichni budou na on-line výuce. Škola má k dispozici OMEZENÝ počet notebooků, které může zapůjčit žákům k potřebám distančního vzdělávání. O notebook můžete žádat od pondělí na telefonu 602 523 569. Žáci na distanční výuce mají i nadále možnost využít školního stravování.             Přejme si všichni společně hodně sil do dalších týdnů!

26. 2. zkoumali lidské tělo prvňáčci s tř. uč. Radkou Círalovou v rámci hodin prvouky. Protože vytvářet lapbook Naše rodina byla zábava, vytvořili si i „knihu“ k tomuto učivu (LAPBOOK – lidské tělo).

26. 2. jsme zveřejnili výsledky školní výtvarné soutěže na téma „Pohádka“ v kategorii 1. třída:
1. místo Nelinka
2. místo Honzík
3. místo Livinka.
DĚKUJEME A BLAHOPŘEJEME!

26. 2. jsme zveřejnili fotogalerii z výtvarné tvorby (MASOPUST) naší 4. a 5. třídy pod vedením p. uč. Aleny Nedorostové.

25. 2. se ve velmi komorní atmosféře uskutečnilo předání odměn za sběr papíru.
1. místo Karolínka Dvořáková - 1 837,5 kg
2. místo Martínek Sokolík - 433,5 kg
3. místo Štěpánka Martínková - 280,5 kg
4. místo Peťa Borovková - 278 kg.
DĚKUJEME A GRATULUJEME!!!


25. 2. jsme zveřejnili videoklip o výtvarné tvorbě našich třeťáčků v rámci (v jejich pojetí distanční) školní výtvarné soutěže: Máme rádi zvířata...

24. 2. si naši žáci a žákyně z I. stupně užívali vitamínky z blumy a také vodní ředkve a mrkve (zabaleno v eko obalu) v rámci projektu „Ovoce a zelenina do škol“ finančně podporovaného Evropským společenstvím a také obdrželi mléčný výrobek v rámci projektu „Mléko do škol“ finančně podporovaného Evropským společenstvím.

24. 2. Vzhledem k novému opatření Ministerstva zdravotnictví platí, že od čtvrtka 25. února již žákům pro pobyt ve škole nepostačují látkové roušky. Za ochranný prostředek dýchacích cest je považována pouze chirurgická rouška nebo respirátor.
Výjimka se vztahuje na děti v MŠ, ty ochranu dýchacích cest nosit nemusí.

23. 2. jsme zveřejnili - (Nejen) Prázdninová výzva

Přátelé, kamarádi!
Hořcová výzva letos nebude. Abyste se nenudili, připravil jsem pro vás ve spolupráci s pražským oddílem TOM Poutníci (Nejen) prázdninovou výzvu. Zúčastnit se může kdokoli, výzva není určena jen členům oddílu. Přihlásit se můžete do pátku 26. února 2021 buď prostřednictvím messengeru, nebo na nově vzniklé skupině TOM Práčata online (https://www.facebook.com/groups/756802321938250). Tam se v pátek dozvíte podrobnosti. Budou také od pátku na webové stránce http://www.rapsach.cz/tom/akce_nejblizsi.htm.
Soutěž se uskuteční, pokud bude alespoň 10 přihlášených.
Těším se na vás!
Kája

19. 2. jsme zveřejnili - Únorová výzva
Únorové výzvy paní učitelky Nedorostové se zúčastnili první z Vás! Honzík Šikr se prošel po srdíčku, Soňa Holá po jelenovi, velbloudí hrb a hlava jsou zase dílem procházky Jirky Daňka. Příspěvek máme i od Kristýny Holubů a Kuby Koláře. Děkujeme.

18. 2. jsme zveřejnili - Maškarní karneval ve školce
Tak jsme si představili své masky, popovídali o tradici masopustu a karnevalu, tančili na hudbu, zpívali do mikrofonu, hráli hry s balonku, ale hlavně jsme si to vše užili.

15. 2. jsme zveřejnili - Klokani ve 3. třídě
Protože stále nemůžeme do školy, snažíme se si distanční výuku zpestřit a užít jak se dá.  A protože v únoru probíhá v ZŠ výtvarná soutěž -letos na téma " Zvíře", i my jsme věnovali pátek (a vlastně i celý víkend) zvířeti - a sice klokanovi.
Naučili jsme se klokaní písničku a pohádka "O klokanovi, který skákal přes švihadlo" nás inspirovala k soutěži o co nejvíce přeskoků přes švihadlo bez přerušení. Jednoznačně nejlepším klokánkem se stala Štěpánka Martínková s neuvěřitelnými 235 přeskoky!!!.
Ale i ostatní klokani podávali skvělé výkony a někteří v zápalu boje doskákali i s kalhoty u kolen.🤣
A protože už se nám po sobě strašně stýská, tak jsme dostali nápad. Stejně jako klokanice Františka z naší básničky jsme nabarvili kamínky a pak je tajně donesli kamarádům ze třídy na okno, před dveře, do schránky.....
Bylo to krásné dobrodružství plné radosti!!!

12. 2. jsme zveřejnili fotogalerii z výuky na I. stupni s p. uč. Alenou Nedorostovou: 2. třída - pracovní činnosti – šití, 5. tř. - přírodověda – podnebné pásy, vlastivěda – pojmy z Evropy. A ještě 4. a 5. tř. - přírodověda – skupenství látek.

11. 2.  si svůj první lapbook vytvořili prvňáčci pod vedením tř. uč. Radky Círalové na téma MOJE RODINA.  Do „knihy“ se vešlo mnoho zajímavých informací a krásných obrázků k danému tématu. Děti vyrábění bavilo a výsledek stojí za to.

11. 2. naší krajinu zasypala nová vrstva sněhobílé peřinky a sevřel ji mráz kolem minus deseti stupňů Celsiovy teplotní škály. A do školní tělocvičny jsme zakoupili novou gymnastickou kozu.


10. 2. si naši žáci a žákyně z I. stupně užívali vitamínky z hruštiček v rámci projektu „Ovoce a zelenina do škol“ finančně podporovaného Evropským společenstvím a také obdrželi mléčný výrobek v rámci projektu „Mléko do škol“ finančně podporovaného Evropským společenstvím.

8. 2. ve škole pokračujeme ve zprovoznění 3D tiskárny tak, aby žáci po návratu do školy mohli realizovat své nápady. Jako první jsme si vytiskli píšťalku na tělesnou výchovu (jestli ji tedy budeme ještě někdy vyučovat). A pak jsme tiskli ovečku...

5. 2. jsme zahájili přípravu na využití 3D tiskárny ve výuce v rámci programu Průša pro školy.
Díky online kurzu na Prusa Academy získáváme potřebné znalosti a dovednosti. Součástí našeho portfolia je 3D tiskárna Original Prusa MINI s potřebným příslušenstvím a mimo jiné také e-Book Základy 3D tisku od pana Josefa Průši – využijeme při přípravě sdíleného projektu, který je součástí programu Průša pro školy spolu s certifikací jeho přípravných a realizačních fází. Aplikaci 3D tisku směřujeme především do výuky informatiky (v kontextu změn ve školním vzdělávacím programu), pracovních činností a rovněž do aktivit badatelského klubu.
DĚKUJEME Prusa Research – panu Josefu Průšovi a jeho týmu!!!


2. 2. jsme zveřejnili: tandemová výuka (Projekt MŠMT ČR výzva Šablony III) dále pokračuje v 1. a 4. třídě. Další výukový blok si společně naplánovaly a odučily p. uč. A. Ticháčková a tř. uč. R. Círalová, tentokrát na téma HROMNICE.

1. 2. jsme zveřejnili: únorová výzva paní učitelky A. Nedorostové - stáhni si do mobilu aplikaci Mapy.cz nebo nějakou jinou aplikaci, která umí zakreslit tvůj pohyb. Zapni si funkci „Stopař“ (spustit stopaře). Aplikace poté bude zaznamenávat tvůj pohyb a kreslit do mapy trasu, kudy jdeš. Vymysli si nějaký motiv, zajímavý tvar. Třeba srdíčko, nějaké písmeno, zvíře, člověka, dopravní prostředek, květinu, cokoliv tě napadne. Vyraz na procházku. Během procházky zaznamenávej tvoji trasu a snaž se tak do mapy „zakreslit“ tvůj vybraný tvar. Ideálně ujdi během zaznamenávání tvého tvaru alespoň 2 km. Udělej printscreen obrazovky, kde máš nakreslený tvůj vychozený tvar v mapě a pošli mi ho na messenger (Alena Nedorostová). Odměnou ti bude zveřejnění tvého obrazu na fb stránkách školy a jednička ze zeměpisu/vlastivědy za aktivitu. Jelikož se bude tvá fotka zveřejňovat, nezapínej si stopaře hned u domu. Pojďte do toho.
Návrat na obsah