Velcí 2012

Domů Nahoru

Kronika tábora Dračice 2012

„Velké“ družiny - PO STOPÁCH ALVAREZE

1. den

Dnes jsme se výjimečně sešli mezi 16. a 17. hodinou, jelikož jsme až v pátek končili školu. Po příjezdu všech táborníků Kája zavelel nástup a poté jsme se rozdělili do skupin. Po rozdělení do skupin šli někteří z nás hrát společenské hry nebo baseball. Když jsme dohráli, Kája nám přečetl instrukce k CTH. Poté jsme se sešli ve správném pořadí na nástup, Kája ukončil táborový den a šli jsme si vyčistit zuby. Jako každý rok zazněla večerka, šli jsme do hajan.

Lux, Janča, Cose, Šindler, Fanda

2. den

Ráno nás svým vikingským hlasem probudil Martin. Poté si šli někteří jedinci vyčistit zoubky. K snídani jsme vyfasovali kakao s vánočkou. Jako první jsme hráli hru jednotlivců, ve které zvítězil Radek Šebesta. Tato hra se jmenovala Eskymácké píchání. A druhou hru jednotlivců Kdo z koho, v níž šlo o to, abychom se zavřenýma očima ulovili soupeře jako první. V čase následujícím jsme do sebe naházeli oběd - houskový knedlík s něčím na paprice ( kuře - pozn. Majka). Poté jsme jeli na staré tábořiště na 1.etapu CTH, ale nejdříve jsme se zastavili na pískovně. Když jsme odcházeli, konečně přijela na tábor jedna velmi (ne)důležitá osoba, a to právě Honza. Cílem etapy bylo vyluštit šifru za pomoci házení, běhání a jízdy na kole. V této hře bylo jen málo pravidel a i přes „tvrdou kontrolu“ Hanze se je podařilo porušit. Na krásném posledním místě se umístil tým Rádi Šebesty, na děleném 2. místě Jančin a Fandův tým a na 1. místě tým Tomáše Horníka. Po etapě někteří znovu navštívili pískovnu. Když jsme se vrátili, tak se velká část táborníků vypravila ke Čmuchalům na finále EURA. Fandili jsme Italům, ale i tak vyhráli Španělé. Poté jsme se vrátili zpět do svých stanů a již se těšili na následující den.

Lux, Janča, Honza K., Šindler

3. den

Ráno nás svým jemným mužným hlasem probudil Čechovina.Dal nám rozcvičku a pak nás poslal vyčistit si zoubky. Po následném nástupu jsme se dozvěděli o nadcházející etapě. Tuto etapu všichni pojali sportovně. V hangáru jsme rozluštili první šifru a vydali se velmi svižným krokem až k soutoku Dračice a Lužnice, to však bylo naprosto špatně, protože druhá šifra ležela necelých 20 metrů od tábora. Třetí zprávu jsme našli za prasečákem. Byl tam vidět obrázek, na kterém byla znázorněna Žabárna. Zde jsme našli morseovku, která nás navedla na kótu 460. Tato šifra nás poslala k Umyvadlovým skalám, kde jsme nalezli zprávu a ta nás nasměrovala zpět do tábořiště. Etapa dopadla uspokojivě. Vyhrál Tom s Honzou, druzí byli Janča a Lux, třetí byl Fanda a spol. a čtvrté nebudeme jmenovat. Dali jsme si dobrý obídek - friko s koblihami a čekali jsme na Ráďu, který se stále plahočil kdesi za hranicí tábořiště. Po jeho příchodu jsme chvíli odpočívali u řeky, pak jsme vyrazili k pískovně. Na pískovně jsme jezdili na kánoích a strávili zde skoro celé odpoledne. Cestou zpět jsme to zakempili u Čmuchalů. V táboře jsme rozdělali táboráček a krapet si zabékali. Na pomyslném jevišti se nám představili Justa, Anička, Janča a Honza Š. + Kevin a spol. Také nesmíme opomenout naše skvělé kytaristy Olču, Vlaďku a Šíšu. To už je pro dnešek opravdu vše.

P.S. Hláška dne byla řečena Kájou: „Chce si ještě někdo šlehnout?“

4. den

Dnes ráno nás svým drsným pokřikem vzbudila Sára. K snídani jsme si dali chléb s medomáslem, který byl velice chutný. Po snídani probíhala příprava oběda. Následovala další etapa CTH, která však byla velmi zrádná. Bylo vyznačeno mnoho bodů na mapách, na které jsme měli dojít, ale pouze na jednom místě byla hledaná mince, na místě zvaném Žabárna. Na prvním místě se bohužel opět umístil Tomášův tým. Po etapě, která byla velmi náročná jak fyzicky, tak psychicky, jsme si dali oběd, který byl velmi šmakózní. Po obědě pršelo, tak jsme hráli společenské hry. Jakmile přestalo pršet, šli jsme na další etapu. Měli jsme dojít do Klikova, kde byly umístěny očíslované kameny. Etapa spočívala v tom, že jsme měli kameny seřadit od nejmenšího po největší. Tuto etapu už zase vyhrál Tomáš se svým týmem. Po návratu všech skupin se hrály různé hry. K večeři jsme si dali chleba s rybí pomazánkou a také byla velmi dobrá česnečka, která nám všem chutnala. Poté nastala hygiena v podobě čištění zubů. Když si doufejme všichni vyčistili zuby, odešli do svých stanů, poslechli si večerku a již se ponořili do světa svých snů.

Lux, Janča, Honza K., Honza Š.

5. den

Do dnešního krásného dne nás probudil Šíša. Dali jsme si chléb s marmeládou, připravené Tomášovou družinou, a pomalu si začali chystat kola na nadcházející výlet. Původním plánem bylo najít 7 kešek, ale z důvodu časového vytížení a vysoké lenosti účastníků zájezdu jsme hledali pouze tři. Naše družina se rozdělila na dvě části, na ty líné a na ty extra líné. První skupinu vedl Kája, který se dohodl s Šíšou na místě, na kterém se sejdeme. A tak Šíšova skupina čekala dvě hodiny na Káju. Nakonec jsme se všichni šťastně setkali, kde jinde, než v hospodě na Koskách. Poté jsme se cestou zpátky s velkým překvapením dočkali pár nehod. Příroda s námi také nebyla, přímo před některými z nás vyskočila zcela nečekaně srna, Lux o tom vyprávěl celé odpoledne. Po vyčerpávajícím výletě jsme si konečně mohli sednout k obědu a nakrmit se. K obědu byla výtečná čočka s párkem, vejcem, okurkou a chlebem. Oběd byl znamenitý. Po obídku jsme si váleli šunky v táboře a pak jsme si je pouze přenesli na pískovnu. Ráchali jsme se skoro celé odpoledne. V podvečer jsme hráli hru jednotlivců. První skončila Džusta. Po hře jednotlivců následovala volná zábava, se kterou naložil každý jak chtěl. Následovala výtečná čočková polévka. Poté šli někteří jedinci hrát volejbal. Jeden jedinec ostatní opravdu doháněl k šílenství, nehorázně vytáčel i jindy klidnou Andulku. Po vyčištění zoubků jsme ulehli a začali se psychicky připravovat na další den.

Honza K., Lux, Janča

6. den

Dnes ráno nás celkem drsným způsobem vytáhl Honza ze stanů. Jeho drsná rozcvička probrala každého ospalce, jen několik statečných zůstalo. Snídaně se dnes skládala z chleba se sýrem a kakaa. Když jsme dosnídali, přišel k nám Šíša a oznámil ne jednu, ale dvě etapy najednou. První etapa spočívala v chytání ryb v Dračici. měli jsme dvě hodiny na to, abychom pochytali co nejvíce ryb. Tuto etapu vyhrála Fandova skupina, druhá byla Ráďova skupina a třetí Tomášova skupina. Jedna skupina bohužel rybu nechytila. Druhá etapa spočívala v tom, aby si vedoucí konečně užili chvilku klidu. Tuto etapu vyhrál Tomův tým a to převážně díky Honzovi Kreklovi. Na krásném druhém místě skončila Janči skupina, a to její zásluhou. Na třetím místě byla Fandova skupina a čtvrtý skončil Ráďa. K obědu jsme dnes dostali rajskou. Po obědě jsme dělali pantomimu a tuto soutěž vyhrála své skupině skvělá kuchařka Janča a trochu jí také pomohl Lux. Také se vyhodnocovaly mince, do kterých jsme ryli. První skončil Fanda a jeho banda, druhá Janča a na společném třetím místě byli Tom a Ráďa. Potom jsme si dali k svačině tvaroh a pak jsme si udělali oheň a na něm opekli buřty. Přijeli k nám vzácní hosté, muzikanti, tak jsme šli do hangáru. Tam jsme si všichni společně zazpívali. Pak už následoval pouze nástup, čištění zubů a písnička na dobrou noc.

Lux, Janča, Honza K., Spiderdave

7. den

Dnes ráno nás probudila Andulka, samozřejmě zavolala rozcvičku. Byly již legendární „hlava, ramena, kolena, palce“. K snídani nám byly dovezeny znamenité koblížky. Všichni jsme si pochutnali. Následovala etapa CTH, v níž šlo o to najít pouzdro pod vodou. Pouzdro mohlo být ukryto v úseku zhruba od Skottových varhan až kousek za Zajíc. Tuto etapu vyhrál Fandův tým, druhé místo získal Tomův tým, třetí byl Jančin tým a na krásném čtvrtém místě se umístil Ráďův tým. Když jsme přišli do tábora, dali jsme si šlofíka a okamžitě jsme vlítli na další etapu. Šlo o to dokopat míček slepený z papíru ke drátům a zpět. Toto klání vyhrál tým Janči, druhý byl Fandův tým, na třetím místě Tomův, na čtvrtém místě Ráďův tým. Následně jsme si dali cordon blue a brambor. Po obědě jsme skočili do řeky a asi za hoďku jsme jeli na pískovnu. Když jsme jeli zpátky, museli jsme chvátat, protože začalo hřmít. Když skutečně začalo pršet, odešli jsme do hangáru. Hráli jsme různé společenské hry. Byl takový vítr, že se nám málem složil hangár. Po dešti jsme měli hru jednotlivců na kolech, cyklokros. Tuto soutěž vyhrál Tomáš. Po soutěži jednotlivců jsme si dali večeři - polévku rajskou a knedlíčkovou. Pak jsme vymýšleli scénky k zítřejšímu půlícímu táboráku. Když jsme skončili, byl již večer a tak Andulka zavelela nástup. Jelikož má dnes Kája narozeniny, popřáli jsme mu vše nejlepší, ještě jednou připojuji gratulaci. Poté jsme si vyčistili zoubky a šli spát.

Lux, Janča, Honza K., Ráďa, Spiderdave

8. den

Ráno nás probudil Ondra, rozcvička byla celkem fajn. Když rozcvička skončila, dali jsme si snídani, náš oblíbený chléb s medomáslem. Začali jsme připravovat půlící táborák, někteří začali nosit dřevo a jiní jim dělali psychickou podporu. Chtěli bychom zdůraznit,že jsme výjimečně žádný strom neukradli, no vážně, čemu se divíš(te)? Táborák nebyl sice největší, ale rozhodně větší než ten první. Malí si dopoledne připravovali scénky, velké nebudeme komentovat. Okolo jedné nás zavolala k obědu Andulka a každému nadělila jeho dávku. Špagety nám velmi chutnaly i přes to, že jsme s nimi svedli krutý souboj se lžícemi. Dalších pár hodin jsme strávili se svými rodinami. Po našem návratu nás nikdo nemohl poznat, protože jsme se umyli a zcela tak změnili svou podobu. Již za okamžik jsme se sesedli kolem táboráku, Míla měl řeč a Fanda zapaloval oheň. Začali jsme zpívat a malí předvedli pod  Martinovým vedením svou scénku, ještě nám stačily naše malé zpěvačky zazpívat a pak začalo pršet. Jenže to byla jen přeháňka, a tak jsme byli v hangáru jen chvíli. Jakmile jsme se vrátili, zazpívali jsme si jednu píseň a byl čas na velkých s jejich scénkami. Ti se ale moc nepředvedli, scénka byla jen jedna. Chvíli jsme ještě byli u táboráku a zazpívali si pár písní. Kája nás překvapil, zrušil všechny hlídky, nejspíš proto, že je zde v nočních hodinách docela rušno, a tak jsme šli bleskurychle spát.

Lux, Honza K., Janča

9. den

Do dnešního rána nás vzbudila svým jemným hláskem Janča, která se k nám zachovala opravdu velkoryse a řekla nám: „Protáhněte si svaly a jděte si vyčistit zuby.“ Na tuto skvělou větu jsme čekali celých 9 dní. Naše chuťové pohárky rozvášnila snídaně v podání vánočky a kakaa. Následně nám byl oznámen náš první dnešní úkol, měli jsme pomocí přírodních zdrojů obarvit látku na červeno. Dostali jsme 3 pokusy, ze kterých jsme museli vybrat ten nejčervenější pruh látky. Na 1. místě skončila Jančina družina, 2. místo obsadil Fandův tým a na společném 3. a 4. místě skončily týmy Toma a Rádi. Ještě před malou přeháňkou jsme si dali oběd - řízek s bramborami a okurkovým salátem. Sotva dopršelo, vrhli jsme se na hru jednotlivců a snažili jsme se získat další body do osobního hodnocení. Náplň této hry spočívala v tom zapamatovat si či napsat číselné součty a donést je sečtené do tábora. Vítězkou této hry se nestal nikdo jiný než Anička C. Před další etapou jsme si dali svačinku a vyrazili jsme na Žabinec, kde jsme se z 15 náhodně složených kamenů dozvěděli cíl naší další cesty. Zhrozeni, ale přesto stále nabiti energií ze sobotního pobytu doma, jsme se vydali na Umyvadlové skály, kde na nás nečekala jen zpráva, ale i všudepřítomní Hanz a Hanz s připraveným foťákem. Do tábora jsme se vrátili v tomto pořadí: Fanda, Ráďa, Janča, Tom. K večeři jsme měli namazané chleby. Hned, jak jsme dopapkali, začalo velké utkání na hřišti nad táborem. Jednalo se o exhibiční zápas ve volejbalu - plácané. Náhle náš zápas přerušil Jančin hlásek, který nás svolával do tábořiště na nástup. Po Jančině nepovedeném pokusu vytáhnout sekeru ze špalku si ho odtáhla až ke kamnovcům, kde našla spásnou pomoc a tím ukončila dnešní táborový den.

Janča, Honza K.

10. den

Dnešní ráno zahájila den rozcvičkou Lucka, která díky svému úsměvu rozjasnila jinak deštivé ráno. Díky již zmíněnému dešti jsme byli nuceni přenést si snídani do hangáru. Celé dopoledne jsme strávili stavbou lodí. I když se někteří usilovně snažili postavit nejdokonalejší loď, srazil je Šíšův zákon o její maximální délce a šířce. Většina týmů musela svoji loď uříznout a někteří začali od začátku. Nakonec na světlo světa přišla jedna loď, jedna kanoe, jedno ufo a konečně jedna velká krásná žirafa. Tato etapa měla čtyři části: 1.stavba, 2.hodnocení vzhledu, 3.rychlostní závod, 4.výdrž lodi pod nátlakem nepřátelské palby. V rychlostním závodu nejlépe uspělo Ráďovo ufo, vzhledově padla nejvíce do oka Fandova loď, v závěrečném kole, ve kterém šlo o to přežít šiškovou smršť, obstál opět nejlépe Ráďa. Někdy mezi tím jsme si dali gulášek s knedlíkem, který byl vynikající, opravdu vynikající. S neutuchající touhou po získání dalších bodů jsme se okamžitě vrhli na sběr borůvek. I přes to, že více borůvek prošlo našimi ústy než ešusy, dokázali jsme společnými silami nasbírat plný kýbl těchto fialových bobulí. Hned, jak jsme se vrátili do tábořiště, byla nám představena překážková dráha, tentokrát byla mnohem lehčí než loňská. Jako první jsme měli vylézt na strom a následně ho slanit. Následovala lanová lávka přes řeku a následné vrácení po normální lávce. Pak jsme podlézali a přeskakovali příčky, házeli talířem na určené místo, skákali na kusy dřeva, házeli párem kostek, dělali ambulanční uzel a doběhli na uzlovačku položenou jako cíl. Před nástupem jsme měli opět volnou chvilku, tak jsme ji každý využili po svém. Dnešní den ukončil při nástupu Šíša a pak jsme byli zahnáni jako stádo ovcí spát.

PS: Hanzi M., máš prý krátkočichej nos :-) (jokr jen pro vedoucí)

Honza K., Janča

11. den

„Kdy už si konečně půjdeme vyčistit ty proklaté zuby!!!“ říkali jsme si v průběhu příšerné rozcvičky v podání Hanze většího. Sotva jsme si stihli vyčistit zoubky, byli jsme přivoláni na snídani. Měli jsme chlebomáslo se sýrem, vedli jsme vášnivé řeči o velmi brzkém bodování úklidu, které nás opravdu rozohnilo. Na druhou stranu jsme si užili odpočinkovou etapu, ve které jsme skládali pečeť. Za úkol jsme dostali složit obrázek, který byl rozdělen na 6 částí. Po dokončení jsme se dozvěděli výsledky. Na prvním místě se umístil Tomův tým, druhý byl Janči tým, třetí místo získal Fandův tým a na krásném čtvrtém místě skončil Ráďův tým. Z poklidného slunečného dopoledne nás vytrhla hádka o umístění ve včerejší etapě (Šíša je fejkař!!). Před výtečným obídkem jsme si stihli dát 1/3 etapy nesoucí název „Pakobal“. Dali jsme si již zmíněný obídek, když v tu ránu začalo nehorázně pršet. Někteří z nás se ani nenajedli, a tak jsme museli čekat na fejkaře (Šíšu) a Martina s deštníky. I přes strašné krupobití jsme si vychutnali legendární oběd - kynuté knedlíky s borůvkovou polevou. Jelikož po dešti zůstaly kaluže, okamžitě jsme je využili k naší zábavě a začali jsme se klouzat. Když se konečně na oblohu vyhouplo sluníčko, byli jsme sehnáni k řece na další etapu, kde jsme zachraňovali ubohého Fernandoze. Jednalo se o vodní slalom, ve kterém zvítězil zřejmě Radek, druhý byl Tomáš, třetí Fanda, čtvrtá byla Janča. Souběžně s touto etapou probíhala i hra jednotlivců, a to mistr šifer. První dvě místa ovládli „bratři“ Kreklíkovi a na třetím místě Anička C. Poté následovala delší chvilka volna, při které jsme si zahráli baseball atd. Večer se už opakoval známý kolotoč - nástup, zuby, večerka a spát. Jenomže v noci před půlnocí nás vytáhli ze stanů vedoucí a byla noční etapa. Měli jsme najít Fernandozovu hlavu ukrytou pod zemí u Žabince a vrátit se zpět s nejrychlejším časem. První byl Tomův tým, jelikož si Fandův tým zapomněl minci, třetí byl Jančin tým a čtvrtý byl Ráďův tým. A pak jsme šli konečně do hajan.

Lux, Janča, Honza K.

12. den

Horlivý jekot malého Ondráška se nesl celým tábořištěm dnes ráno při budíčku. A tak jsme tedy vstali, Olča vymyslela zajímavou rozcvičku. Rozdělili jsme se do dvojic a cvičili společně. K snídani nám Ráďa a Andulka připravili zde velice oblíbenou snídani - chléb s medomáslem. Jedinou výjimku tvoří Janča, ta chléb s medomáslem ráda nemá. Když jsme dosnídali, začala etapa Oheň pálivý. Tuto etapu si vedoucí velice užili, protože nás v průběhu dne mučili, například jsme jako čápi stáli na jedné noze, vydržet bez mrkání a dopoledne ještě mučivá část. Jakmile skončilo dopolední mučení, dali jsme si oběd - kuřecí nudličky s rýží. Po obědě přijel náš bývalý táborník Homi a jel se s námi podívat na etapu lovení měsíčního kamene. Jeli jsme do Pekla, kde nás čekala velice obtížná zkouška a zároveň druhá část mučení. Lovení měsíčního kamene vyhrál Tomův tým, druhý byl Fandův tým, třetí Jančin tým a čtvrtý Ráďův tým. Cestou zpět jsme se stavili na pískovně. Hnedle, co jsme se vrátili, začali jsme provozovat Mistra uzlů. Téměř všem se to dařilo, až na pár výjimek. Mistrs uzlů vyhrála Anička Círalová, která to stihla za rekordních 37 vteřin. Když jsme douzlovali, byl již podvečer, a proto jsme si dali večeři, opekli jsme si buřty na ohni. Nastal čas, kdy již měl být nástup, a tak jsme si vyčistili zuby a šli spát.

13. den

Dnes ráno nás vytáhl ze stanů Pety, který se dostavil minulou noc. Pety nám nadiktoval kraťoučkou rozcvičku, kterou uzavíral o trochu delší běh, než obvykle. Před závěrečnou etapou jsme si dali k snídani chléb s marmeládou a čajíčkem a začali se připravovat a balit na již zmíněnou etapu. Dostali jsme s sebou balíček s jídlem na celý den. První zpráva se nacházela hned tady v táboře a oznamovala nám, že máme jít za Klikov, kde jsme kdysi skládali kameny. Následně jsme šli k můstku u Zajíce, další zpráva nás poslala na Žabinec. Z Žabince jsme šli směrem ke kótě 460. Poté trvala delší cesta na Novou Huť, kde byla umístěna další šifra, u které jsme se měli ozvat telefonem. Naši cestu zakončila poslední šifra u Pekla na Františkově, která nás dovedla do pískového lomu, kde se nám stopnul čas. Nakonec jsme měli šanci získat 300 bodů tím, že jsme museli ze skály hodit klíč. Měli jsme na to čtyři pokusy. V závěrečné etapě skončil poslední Ráďa, třetí Janča, druhý Tom a první Fanda. Hned jak jsme přišli do tábora z pískového lomu, dali jsme si k večeři smažený květák s bramborem. Potom jsme se rozdělili do skupin na zítřejší Hry bez pranic a někteří začali s přípravou vlajky a pokřiku. Po zoubkách, nástupu a večerce jsme se uložili do hajan.

Lux, Janča, Honza K.

14. den

Dnes ráno budíček vedl Martin, zahájil s námi Vikingskou rozcvičkou a šli jsme si vyčistit zuby. Sotva jsme si stihli doladit naše vlajky a pokřiky, byli jsme svoláni na jubilejní plnoletý 18. ročník Her bez pranic. Představilo se nám 6 týmů složených z táborníků a jeden tým podvodníků (vedoucích). V první disciplíně jsme sbírali lahve, výjimečně vedoucí nebyli první, asi si to špatně nacvičili. Druhá disciplína byla Omotokůl, omotávali jsme provaz kolem kůlu, kdo byl nejrychlejší, vyhrál. Třetí disciplína byla Vypíšus, celá družina měla co nejrychleji pomocí brčka vypít ešus plný vody. Před další disciplínou jsme měli již legendární, pověstmi opředenou svíčkovou. Všichni jsme se nacpali až k prasknutí, chvíli byl polední klid a pak jsme si dali další disciplínu, a to Bembyvrh. V této disciplíně jsme házeli badmintonovým míčkem, kdo dohodil nejdál, vyhrál. Pátá disciplína byla Tunelvod, v této disciplíně jsme měli pomocí tří trubek dopravit míček do ešusu, který byl v cíli. Šestá disciplína byla Vyvážbol, kde jsme měli udržet míček v trubce (a běhat při tom). Sedmá disciplína byla Kulkojamčák, zde jsme měli dopravit pomocí hokejky golfový míček až do jamky. Osmá disciplína byla Štaflsirka, dali jsme si sirku na lžíci, která byla v ústech, a obíhali kužel. Devátá disciplína byla F1-KY, kdo ho dofoukal tam a zpět nejdříve, vyhrál. V desáté disciplíně zvané Kulovrhotah jsme táhli kládu do kopce. V 11. a poslední disciplíně jsme házeli kostkou a kdo naházel nejvíce, vyhrál. Hry bez pranic vyhráli opět vedoucí pod názvem BLARUMBLE. Z táborníků byli nejlepší RETARDI. Po vyhlášení výsledků jsme šli připravovat táborák a následně k němu usedli. Pořádně jsme si zazpívali a rozdali si pochvaly, malí šli po zpívání spát, velcí ještě chvíli zůstali.

Lux, Honza K.

15. den

Je sobota, dneska odjíždíme domů. Ráno nás vzbudil Štěpán, bez rozcvičky, po snídani jsme uklidili tábořiště a sbalili si věci. Když začali přijíždět první rodiče, rozloučili jsme se, vystřelili tři rakety a postupně odjížděli. Letošní tábor se nám vydařil a už teď se těšíme na ten další.