Velcí 2013

karel.snetina@j-hradec.cz

Domů Nahoru

Letní tábor Dračice 2013

Pony expres - kronika velkých družin

1. den – sobota 29. 6. 2013

Dnes jsme se tu po roce opět sešli. Všichni táborníci se ubytovali ve svých stanech a vyfasovali letošní táborová trička. Když jsme vybalili své věci, měli jsme zhruba hodinku či dvě (nejsem si zcela jist) čas. Následně přišel jako již tradičně zahajovací nástup, kde jsme se rozdělili do čtyř skupin po šesti lidech. Chyběl pouze Honza Krekl, který musel hlídat páva. Když jsme zjistili, kdo je s kým v jaké skupině, tak nám Šíša přečetl text k 1. etapě CTH, kde jsme měli jít ke Čmuchalům a odhadnout čas, jak dlouho. Poté jsme šli na okraj lesa, kde už číhal Malý Hanz, následně ke drátům, kde čekal Velký Hanz, a pak do tábora, kde byl cíl. Hned poté jsme měli volno, při kterém si někteří aktivní táborníci šli zahrát volejbal a jiní jen tak posedávali u svých stanů. A když přišel čas večera, tak si většina z nás šla vyčistit zoubky a spát.

Lux, Radek, David

2. den – neděle 30. 6. 2013

Dnes ráno nás svým bouřlivým hlasem vzbudil Martin, dali jsme si rozcvičku a po ní poslechli pohádku, jak šel chleba a potkal chleba s máslem a pak i s máslem a se salámem atd. Při poslechu pohádky jsme si pochutnali na vánočce s kakaíčkem. Když někteří z táborníků odjeli na fotbal, my ostatní jsme se dali do stavby táboráku a škrábání brambor. Jakmile jsme dostavěli táborák, dali jsme si obídek, na kterém jsme si všichni pochutnali. Po obědě jsme se pustili do 2. etapy CTH, kde jeden člen týmu zapisoval, a ostatní běhali na různá stanoviště. Etapu vyhrál Ráďův tým a to nás velice překvapilo. Po 2. etapě jsme se rozlosovali, kdo v jakém pořadí vyrazí na etapu 3. Dostali jsme nápovědy a podle nich jsme určili místa, kam půjdeme. První stanoviště bylo u Fernandózova hrobu, druhé u kóty 450, třetí u Žabárny, čtvrté u prasečáku a poslední v táboře. Tuto etapu vyhrál Ráďa a to nás nejen překvapilo, ale i znepokojilo. Po etapě jsme již měli volno, dali si dobrou polévku a začali se připravovat na zahajovací táborák. Potom, co jsme si skvěle zazpívali, jsme se již připravili ke spánku.

Kreklík, Lux, Ráďa, Dave

3. den – pondělí 1. 7. 2013

Do dnešního rána nás svým pronikavým hlasem vzbudila Andulka. Rozcvička dnes byla taková atypická, chyběla nám hlava, ramena, kolena, palce, a tak doufáme, že nás Andulka ještě někdy probudí a nahradíme si to. Dopoledne jsme si dali 4. etapu CTH „Zkrocení mustanga“. Tato výzva byla rozdělena do pěti částí. Nejdříve jsme běhali přes kládu, poté na ní soupeřili a tím jsme si zkrotili mustangy a tímto zvířetem následně převáželi zásilky. Když jsme zvládli 4. etapu, tak jsme si dali oběd, skvělý oběd, a to kuře na paprice. Po obědě následovala další etapa, kde jsme v lese chodili pro klacíky, které jsme si nejdřív sami nařezali. Při této činnosti se nám zranil jeden z táborníků a musel být odvezen na šití. Etapu vyhrál Fanda, kápo Teploušků, s ostatními Teploušky. Po dokončení etapy jsme si dali polévku k večeři a někteří se odebrali na volejbal, fotbal či aktivity a v tomto způsobu trávení volného času pokračovali až do začátku noci.

Kreklík, Lux

4. den – úterý 2. 7. 2013

Do dnešního chladného rána nás vzbudil Malý Martin. K snídani jsme měli chleba s máslem a sýrem. Po skvělé snídani následovala etapa CTH, která se skládala z několika částí. Nejdříve jsme šli do lesa, kde jsme se snažili trefit šiškou fáborkem označený strom. Tuto část výjimečně vyhráli Čundráci. Po natrénování střelby šiškami jsme se přesunuli do tábořiště a zde jsme místo šišek dostali ponožky. S těmito novými náboji jsme mohli bezbolestně trefovat své kamarády a tak jsme byli postaveni na dvou prknech proti sobě a začal boj. Tato disciplína byla velmi vyrovnaná a tak vítěze tuší pouze Šíša, který to však celé zafejkoval. V poslední části jsme měli za úkol proběhnout průsmyk, do kterého na nás stříleli indiáni (naši kamarádi). V této hře se neprojevila pouze fyzická síla týmů, ale také strategie a diplomacie. Následoval skvělý obídek, který se skládal z bílé polévky, koblížků, marmelády a hlavně šlehačky, která je rozšlehaná po celém táboře. Po obědě jsme si dali malou pauzu a potom vyrazili na výlet. Nejdříve jsme jeli na Klikov pro kešku, pak jsme vyrazili do Medenice na kofolu. Při zpáteční cestě se skupinka odvážlivců rozhodla udělat si výlet o něco delší a vydala se do Chlumu. Po návratu jsme si dali večeři, a to chléb s vajíčkovou pomazánkou. Po večeři jsme si dali krátkou hru jednotlivců. Následoval tradiční volejbal, večerní nástup, čištění zoubků a konečně sladký spánek.

Kreklík, Dave, Radunka, Dejv Č., Lux

5. den – středa 3. 7. 2013

Dnes ráno Honza vzbudil Petyho a ten vzbudil nás. Konečně jsme se dočkali naší oblíbené snídaně, a to chleba s máslomedem. Po snídani jsme rozjeli etapu, kde jsme měli postavit nádobu na vodu. Popral se s tím každý po svém, někdo úspěšně, druhý nikoliv. Mezitím jsme procházeli bažinou, kde vyhráli Teploušci. Nicméně tu hlavní etapu dne, stavění nádoby na vodu, vyhrál tým Luxexpress. Když jsme dosoutěžili, dali jsme si obídek. K obědu byla čočka s párkem a okurkou. Když jsme se nacpali, tak jsme si dali další hru jednotlivců. Běhali jsme pro papírky s čísly od 1 do 25. Hru jednotlivců vyhrál Ráďa. Jakmile jsme dosoutěžili hru jednotlivců, šli jsme hrát šíblej volejbal po indiánsku a jakousi hru s létajícím talířem. Potom však již začalo horšiti se počasí, proto jsme museli zašněrovat stany, mohli si jít vyčistit zoubky a připravit se na nejhorší. Omlouváme se za velice krátký popis dnešního dne, ale začala bouřka a my máme strach. Děkujeme za pochopení.

Kreklík, Lux

6. den – čtvrtek 4. 7. 2013

Dnes ráno nás z našich snů vzbudil Malý Hanz. Chvíli jsme mysleli, že je to jen noční můra, ale pak jsme zjistili, že je to tvrdá realita. Po drsné rozcvičce jsme dostali příděl marmelády. Ráno jsme také zjistili, že se zvedla hladina řeky, a tak bychom mohli dát nějakou etapu na divoké řece, v nejhorším případě by nás hasiči za pár dní vylovili. Dopoledne jsme měli etapu, kde jsme všichni byli kriplové.  Nejlepší kripl byl Ráďa. Další etapou bylo stavění pouti. Zde jste mohli navštívit atrakce, jako například vzdušný hokej, ruská ruleta či masážní křeslo. Hlavní atrakcí byl ale Krtek jako poslední neandrtálec. Na oběd byla fronta jak na banány v osmašedesátým, byl guláš. Po obědě se hrála ta hra s těma talířema a ten šíblej volejbal. Když se dohrálo, šli jsme se bitkařit za stany. Jeden joudista na nás vytáhl své chvaty a zrubal nás tu jak svině pytel šrotu. Spráskal by i všechny vedoucí, nebýt toho, že dostal hlad a šel si dát buřtíka. Když už nás konečně přestal mlátit, tak jsme se na opékání buřtů vrhli i my ostatní. Když jsme si je opekli, popojeli jsme s našimi koňmi a odporoučeli jsme se na volejbal. Hráli jsme zhruba hodinu, až do večerky. Po ukončení dnešního táborového dne si někteří z nás vyčistili a šli spát. Až na pár výjimek, kteří až do jedné dělali binec.

Kreklík, Lux, Dave, David Č.

7. den – pátek 5. 7. 2013

Dnešní den jsme zahájili naší oblíbenou rozcvičkou hlava, ramena, kolena, palce. Náladu nám poté zlepšila ještě snídaně, jejíž přípravu opět řídila paní Andulka (Nováková). Hned po snídani jsme byli všichni vysláni na velmi dlouhou etapu. Pořadí se výjimečně vybíralo podle toho, kdo loupal brambory. Nečekaně se z Čundráků na brambory nikdo nedostavil, a proto vyrazili jako první. Na posilnění jsme dostali jablíčko a tatrančičku a s touto výbavou jsme vyrazili na sedm pevně daných stanovišť. Tečka! Tato etapa byla fyzicky i psychicky náročná pro všechny týmy, ale především pro Ráďu, který jednoho člena ztratil a druhého vetřel do jiného týmu. Šíša opět zafejkeřil, a tak pořadí dopadlo následovně: 1. Čundráci, 2. Teploušci, 3. Luxexpress. Náladu nám zlepšil oběd, jenž se skládal z Gordon Blééé, brambor a nastrouhané mrkve. Před další etapou jsme šli doručovat zásilky. Čundráci prolomili své štěstí a utopili první zásilku i s jezdcem (Dave). Následující etapa byla velice záživná i přesto, že jsme byli úplně slepí. U některých táborníků se projevily jejich úchylné sklony, a tak nebylo zvláštní najít cizí ruce na svém těle a opačně (Kreklík, Adam). Vpodvečer jsme dohrávali indiánský volejbal a tu divnou hru s talířem. Již tradičně byla večeře. Dnes jsme si pochutnali na buřtguláši s rohlíčkem. Další hezký den jsme zakončili popojížděním a následným nástupem paní Andulky (Novákové).

Kreklík, Blondý, Mini Lux, Jouda

PS: Díky, Šíšo, dnes jsi fejkoval pro mě. Díky, díky. Kreklík

8. den – sobota 6. 7. 2013

Dnes ráno nás probudil Ondra. Měli jsme pouze krátkou rozcvičku a díky Bohu jsme nemuseli běžet k Máše, ale zuby jsme si čistit museli. K snídani jsme vyfasovali chléb s marmeládou a čajík. Po snídani jsme dostali rozkazem uklidit tábořiště. Po úklidu jsme se rozhodli, že postavíme táborák. Zodpovědnost dostal Kreklík, bohužel to byla špatná volba. Cesta k dřevu byla bohužel zamezena odplavenou lávkou, a proto jsme ji nejdříve museli opravit. Pod vedením paní Šíšové se Ondra i Šíša opravdu snažili, a tak jsme byli asi za dvě hodiny hotoví a lávka opět stála, jen někteří se v Dračici vykoupali a podle jejich výrazu ve tváři jsme zjistili, že je voda opravdu studená. Po dokončení oprav jsme se pod vedením Kreklíka vrhli na stavění táboráku. Ti, co nestavěli táborák, se váleli před stanem č. 11. Táborák jsme dokončili a byli přivoláni na oběd. K obědu byly špagety s omáčkou. Již při obědě začali přijíždět rodiče některých táborníků. No a proto se v táboře od dvou až do šesti vůbec nic nedělo. Až po šesté hodině, když přijeli všichni táborníci, tu začalo být opravdu živo, někdy až moc. K večeři jsme dostali langoše, asi za odměnu za to, jak jsme zlobili. Po večeři jsme se začali chystat na táborák, jenže vtom začalo pršet a ještě nepřestalo. Jak by řekl děda Komárek: „ A chčije, a chčije.“

Lux, Kreklík, Blondý

9. den – neděle 7. 7. 2013

Dnešní den byl zcela výjimečný, protože Janča Ferenců měla svůj premiérový nástup. Své role se zhostila znamenitě. Janča a oddíl, co měl službu, nám k snídani nachystali úžasnou vánočku kupovanou s láskou a kakaíčko. Po snídani jsme se vrhli na další etapu, kde jsme hodinu jako největší ... váleli pneumatiku okolo tábořiště. Bylo zde několik překážek. Museli jsme prokutálet slalom, dále jsme se museli trefit mezi dva klacky, což se ukázalo jako velký problém pro všechny skupiny. S valením pneumatiky si nejvíce rozuměli Čundráci. Po úmorném kutálení pneumatiky jsme se konečně dostali k rozdávačce, kde jsme si vybrali odměnu v podobě řízku, brambor a okurkového salátu. Po vydatném obědě jsme se vydali hledat malého bělocha v držení rudochů. Na začátku etapy jsme obdrželi mapu a deseti body, na kterých byly ukryty šifry. Ještě před etapou nám bylo řečeno, že se nesmíme přiblížit k vodě, ale to, že je v lese aquapark, nám řečeno nebylo. Na cestu každý vyfasoval pytlík s vodou a vajíčko a to musel donést zpět do tábora, což se některým týmům nepovedlo (Bukvice, Luxexpres). Do tábora jsme přišli velice unavení a mokří, ale jogurt nás nakopl na nacvičování (vymýšlení) scének na táborák. Po chlebu s vajíčkovou pomazánkou jsme se vrhli na táborák, kde zazněl capsong, módní přehlídka, svatba, pošta od tebe, dementní Luxík, lov neandrtálce, skupinka malých holčiček a to nejlepší na konec, malí kovbojové. Po poslední písničce jsme se odebrali k čištění zubů a ulehli jsme ke spaní.

Kreklík, Karla (psychoastma), Radek (Jouda), Zbynďa, Dave, Davídek,
Ráďa, Lux

10. den – pondělí 8. 7. 2013

Dnes se ranní služba dozvěděla úžasnou novinu, Šíša se opět pochlapil, a to dvojnásobně. GRATULUJEME! K snídani jsme měli opět výbornou marmeládu a máslo. Dále dnešní dopoledne bylo nabité velmi zábavnými etapami. Začali jsme cvrnkáním pingpongového míčku ke krmelci a zpět. Tuto etapu vyhráli Teploušci. Další etapa se dělila na několik částí, ve kterých se pracovalo s ohněm. Jako největší pyroman se ukázal Fanda. Třetí etapa byla zkrocení divokých mustangů. V této etapě podváděl každý tým (nejvíce Lux)!!! K obědu jsme měli guláš s houskovým knedlíkem. Dále jsme si dali krátkou přestávku a poté jsme vyrazili se koupat na velkou pískovnu. Z pískovny jsme také vyrazili k Čechalům se občerstvit a zchladit se studenou kofolou. Po návratu od Čechalů na nás už čekala výborná večeře. Tomáš nás přinutil jít na baseball, a tak nám nezbývalo nic jiného, než se dostavit v téměř plném počtu, ostatní se váleli u stanů. Po vyčerpávajícím dnu jsme se odebrali na kutě.

Kreklík, Psychoastma (Karla), Radek, Zbynďa, Mini Lux

PS: Tomáši, ta pískovna se ti jednou vrátí. Kreklík

11. den – úterý 9. 7. 2013

Po bouřlivé oslavě narození dvojčat nás časně ráno probudil Hanz (Velký) na drsnou rozcvičku. Před drsným Hanzem se nikdo neschoval, a tak největší flákači museli mýt záchody (Jouda, Davídek, Kája). Po vyčištění zubů jsme se nasnídali, k snídani bylo medomáslo. Před další etapou jsme se vrátili o dva týdny zpět do školy, Janča nás učila správnému šifrování. Po pořádném našprtání jsme se vrhli na etapu, kde jsme šifry vůbec nepotřebovali. Účelem této etapy bylo nasbírat co nejvíce papírků, jež jsme museli skládat do dvojic. Tato etapa se změnila v prachsprostý lov na některé táborníky. Naprosto vyčerpaní jsme se jen tak tak dobelhali z kopce k obědu. K obědu jsme dostali oblíbené meruňkové knedlíky a k našemu údivu se v nich objevily perfektní meruňky. Kdybychom věděli, co přijde po polední pauze, rádi bychom ji chtěli mít alespoň o dvě hodiny delší, nebo nejlépe, aby nikdy neskončila. Protože následovala překážková dráha, kterou měli na starost Hanz (Malý) a Tomáš, a která je rok od roku delší. Nechybělo v ní slaňování, chůze po kládě (jedny ruplé nervy), točení okolo baseballky a mnohé další. Dále následovala hra jednotlivců, kde jsme pod vedením Káji hledali číslice na A4. Člověk by nevěřil, kolik se jich vejde na takový papír. K večeři jsme si šli opékat buřty a s plnými bříšky jsme šli dodávat zásilky. Kreklík házel přes řeku, nejdříve hodil pětku, ale ta se mu nelíbila, a tak svůj hod opakoval. Tento pokus dopadl ještě hůř, protože hodil šestku a se zásilkou utopil i koně a jezdce. Plni nových zážitků jsme ulehli a čekali na další den.

Kreklík, Psycho, Adam (Mini Lux), Jouda, Blondý

12. den – středa 10. 7. 2013

Dnes ráno se asi vedoucí domluvili, že nám nedají žádný den volno. Dnešní ráno byla rozcvička tak nějak vyčerpávající. Jako by nestačilo běhání, paní Petyová nám nakázala ještě kliky. K snídani nám přidělili chléb se sýrem. Následně jsme byli posláni na Mistra šifer a uzlů. Šifry vyhrála Anička a třetí byl Kreklík (nechtěli jsme ho psát, ale byl tu taky). Uzly vyhrála Justa a Kreklík bral opět bronz (ještě furt tady je). Potom, co se Kreklík umístil na krásných 3. místech, což jsme museli poslouchat až do večera, jsme si dali oběd. Rýži s kuřecími nudličkami. Po skončení poledního klidu jsme se vydali na poslední etapu před závěrečkou. V etapě jsme chodili podél mohutné řeky Dračice a opisovali si slova, která jsme následně sdělili v táboře. Etapu vyhrál Fanda. Lituji člověka, který si nevzal holínky a dlouhé kalhoty. Když jsme všichni dorazili do tábora, byli jsme posláni do hangáru a bylo nám oznámeno pořadí před závěrečnou etapou. Poté jsme již měli své osobní volno a mohli ho využít, jak jen jsme chtěli. Někteří šli hrát baseball, ti, co ho hráli, tam museli být až do nástupu, protože Tomáš si chtěl dát „houmran“. Mezitím jsme měli k večeři topinky a polévku. Dále už následoval pouze večerní nástup a čištění zubů. Konec.

Lux, Kreklík, Spajdr, Dave Č.

13. den – čtvrtek 11. 7. 2013

Čtvrtek 11. 7. 2013 byl pro nás osudný, přišel den zúčtování. Závěrečná etapa. Motivace byla ohromná, za vítězství totiž bylo celých 4 000 dolarů. Ranní rozcvičku dle plánu provedla Olča, a jelikož měla svátek (vše nejlepší), rozdala táborníkům bonbony. K snídani jsme dostali chléb s marmeládou. Vyfasovali jsme lékárničky a svačinky na celý den a mohli jsme vyrazit. Každý měl stejnou trasu, ale chodil ji opačným směrem, než ten druhý. Jedna polovina vedla na Klikovský most, na Paris, na bývalé tábořiště a do New Yorku. Po skončení první části jsme se ocitli v táboře a měli jsme najít své nejoblíbenější místo. Někteří šli hledat na latríny, jiní do svého stanu, ale oblíbené místo bylo v kuchyni. K obědu jsme dostali sekanou s chlebem a měli odpočinek 30 minut. Druhá část etapy vedla nejdříve na Kosky, vypadalo to, že je to snad nekonečné. Mysleli jsme, že umřeme, ale přežili jsme. Odtud jsme si štrádovali rovnou na Žabinec, kde nám již pomalu docházely síly. Z Žabince na Žabárnu, zde již slabší kusy padaly. Z Žabárny na Zajíc, kde už začaly odpadat silnější kusy. Ze Zajíce jsme šli už rovnou do tábora. Etapu a celotáborovou hru vyhráli Čundráci, Luxexpress byli za Čundráky o pouhých 125 dolarů. Třetí byli Teploušci a poslední Bukvice. Dostali jsme ceny za CTH i za hru jednotlivců, kterou vyhrál Ráďa. Po vyhlášení jsme již jen odpočívali a povečeřeli. Po večeři jsme se rozdělili do týmů na Hry bez pranic a někteří z nás šli stavět táborák. Následoval večerní nástup, čištění zoubků a asi půlhodinový spánek, než nás vzbudili na noční hru. Konec.

Lux, Judy, Spajdr, Kreklík

14. den – pátek 12. 7. 2013

Do dnešního rána nás vykopala ze stanů Šárka. Necvičil pouze Kreklík, který dělal, že má službu, a prošlo mu to. Před zahájením Her bez pranic jsme ještě ladili své vlajky a pokřiky a ti největší a nejsilnější šli dodělávat táborák (Lux, Kreklík, Fanda). Našli se zde však i nějací rebelové, kterým se do lesa moc nechtělo, a tak dělali mrtvé brouky ve stanech. 19. ročník Her bez pranic byl opět zahájen vyvěšením vlajky a zapálením ohně. Začali jsme dělat různé a hrůzné discipliny. Došli jsme až na pokraj svých sil, ale nakonec jsme to všichni zvládli. Zhruba v polovině Her bez pranic jsme se dočkali již tradičně výborné svíčkové. Naprali jsme se tak, že jsme se nemohli ani hýbat. V 2. polovině jsme se dočkali takových disciplin, jako například Ufovod. Zde jsme na létající talíř nabrali vodu a vleže si ji podávali. Samozřejmě jsme byli všichni mokří. Hry bez pranic vyhráli vedoucí pod originálním názvem KARUMATKY ŠUPRUM ŠRUMEC KLOŠ SK. Z táborníků se na 1. místě umístili KJUTÝ KJTCI pod vedením kapitána Krtka. Po skončení Her bez pranic jsme se navečeřeli a skončili u táboráku. U táboráku jsme si vyslechli pochvaly a jak Anča C., Justa, Janča F. zpívaly. Po táboráku šli malí spát a velcí v klidu meditovali u táboráku, co bude dál. Konec.

Lux, Kreklík

15. den – sobota 13. 7. 2013

Dnes ráno po klidném budíčku následovalo klidné čištění zubů a klidná chutná snídaně. Po klidném nástupu jsme v klidu užitečně uklidili. Následoval klidný zpívánkový nástup, který se odvíjel v duchu klidného rozjímání, rozdávání kartiček zdravotní pojišťovny a těšení se na zbytek prázdnin. Loučí se kronikářský tým ve složení